top of page
Spørsmål og svar
-
Hvor er Bergen Flyt?Vi holder til i Christian Michelsens gate 11, 5012 Bergen, Norge.
-
Må jeg bestille time, og hvordan kan jeg gjøre det?"Forhåndsbestilling er nødvendig for å sikre at vi har et ledig rom for deg. Du trenger ikke skrive gavekort koden når du bestiller. Gavekort løses inn ved ankomst. Ønsker du å bestille kombinasjoner? Du kan bestille flere tjenester etterhverandre med vårt bookingsystem. Velg først tjenesten du ønsker å starte med, osv. Vi anbefaler alltid å avslutte med massasje.
-
Hvordan kansellerer jeg avtalen min?Du kan gjøre det ved å klikke på 'Avbestill'-knappen i e-posten med bestillingsbekreftelsen. Vennligst gi minst 24 timers varsel. Ellers kan vi kreve et straffegebyr eller miste en flytekreditt hvis du har en pakke.
-
Er det en aldersgrense?Minimumsalderen er 16. Hvis du er under 16 år, må en av foreldrene dine signere avkallsskjemaet og følge deg inn i flyterommet. Det er ingen aldersgrense, men du bør fysisk kunne gå inn og ut av flytebassenget uten hjelp.
-
Er det noen som ikke bør flyte?Alle med en eller flere av følgende tilstander bør ikke flyte uten å rådføre seg med sin lege: – Ukontrollert epilepsi eller historie med anfall, rus- eller alkoholforgiftning, hud- eller infeksjonssykdom, åpne sår og alvorlige psykologiske tilstander, medisinske tilstander som er ubehandlet. – Utsatt for hudallergier eller reaksjoner på Epsom-salt eller hydrogenperoksid-rengjøringsprodukter. Er du i tvil rådføre deg med din lege.
-
Hva må jeg ta med eller forberede?Badetøy er valgfritt; vi anbefaler å flyte uten no. Det er lettere å slappe av, mer behagelig og mer hygienisk. Vi tilbyr alt annet - håndklær, ørepropper og toalettsaker. Det kan være lurt å ta med egen hårbørste. Spis et lett måltid opptil en time i forveien, og avstå fra koffein tre timer før du flyter. Unngå barbering/voksing samme dag. Bortsett fra det, bare kom som du er med et åpent sinn.
-
Vil huden min tørke ut?Nei! Å bade i Epsom saltvann er en veletablert velværeterapi. Man får derimot silkemyk hud og det beroliger musklene, reduserer betennelser, fyller på magnesiumnivået, fjerner giftstoffer etc.
-
Kan jeg flyte når jeg er gravid?Floating kan virke svært avlastende og fordelaktig for gravide! Floating hjelper til med å lindre plagene som følger med graviditeten. Hvis du har noen bekymringer, vennligst kontakt legen din før du kommer.
-
Jeg er gravid, kan jeg få massasje?"Vi tilbyr gravid massasje etter første trimester (uke 12-40 ). Vår gravidmassasje fokuserer på tilrettelegging av deg som snart skal bli mor. Vær oppmerksom at en del massasje utføres på ryggen ( nakke, ansikt, hodebunn og føtter).
-
Kan jeg bestemme styrken på massasjen?Vi har forskjellige massasjetyper. Sjekk hvilken type som passer dine forventninger. Ønsker du en avslappende massasje med middels trykk, velg mellom: Klassisk massasje, Avslappende massasje, Gravidmassasje. Hvis du trenger mer press for å låse opp spenning, velg Sportsmassasje eller Triggerpunktmassasje.
-
Kan jeg dusje etter massasje?Vi tilbyr ikke dusj etter en massasje. Hvis du har bestilt en pakke med floating og massasje, har du 10 minutter til å dusje etter floatingen før massasjetimen starter.
-
Hva er en kombo og parkombo?I en kombo kombinerer vi flyteterapi og massasjeterapi eller muskelterapi. Vi anbefaler å flyte først da muskulaturen er avslappet og mottakelig for massasje. Den blir mer mer effektiv og den gode følelsen sitter lenger i kropp og sinn. Det er også mange som foretrekker massasje først da massasjen "forlenges" og manifesteres i flyterommet.
-
Hvordan booker jeg en kombo eller parkombo?En kombo for enkelt personer kan bookes enkelt i vårt bookingsystem. Dersom du ønsker å flyte først velger du først flyt og deretter hvilke massasje du ønsker. Ønsker du massasje først velger du dette som første alternativ og deretter flyteterapi. For par må det koordineres med våre dyktige terapeuter. Skriv enten til oss på info@bergenflyt.no eller ring oss på 932 35 012 så hjelper vi deg med din bestilling.
-
Hvilke betalingsmåter aksepteres?Vi tar vipps og vanlig visa kort som betalingsmetode.
-
Klippen min gikk ut på dato. Hva kan jeg gjøre?Ikke bekymre deg! Du kan reaktivere din klipp etter behov, når du kjøper nye. Send oss en e-post så ordner vi det så snart som mulig.
-
Jeg har et gavekort, hvordan løser jeg det inn?"For å løse inn gavekortet ditt booker du på samme måte som du ville gjort uten gavekort. Vennligst skriv inn gavekortnr i notatet hvis du har et digitalt gavekort. Har du et fysisk gavekort skriver du det og tar dette med ved ankomst.
-
Har gavekortet og klippekortet mitt en utløpsdato?Ja, hvert gavekort og klippekort må løses inn innen 12 måneder fra kjøpsdatoen.
-
Kan jeg bruke et utgått gavekort?Nei. Vær tidlig ute med din bestilling slik at du er sikker på du får brukt det før utløpsdato. I desember er det alltid mange som skal bruke gavekortet sitt. Her er det ekstra viktig å bestille i god tid.
-
Kan utløpsdato på gavekort forlengesDet kan forlenges en måned. Send oss gavekortnummer og navnet på den som har kjøpt det på mail (før utløpsdatoen), så forlenger vi det for deg.
bottom of page